Kepentingan Protein ESP Shaklee

Sejak jadi toke Shaklee, berdering je telepon ni. Tak kira pagi petang siang malam,maklumlah kedai online takde pintu,sebab tu terbuka 24jam. Sampai anak pun tegur bila telepon bunyi,ada orang nak beli vitamin ke mama?

Kawan2 jangan terasa hati pula ye,saya tak rasa terganggu pun malah seronok dapat berkenalan dgn kawan2 baru kat luar sana. Mana yg dapat saya bantu,saya bantu. Kalau saya silap tolong betulkan.

Panjang plak intro hari ni. Sebenarnya,saya nak kongsi satu dialog yg biasa saya jumpa bila kawan2 call untuk konsultasi produk.
Hari ni kita baca ulangan drama ye :)

Tajuk Drama : Kepentingan Protein

Q : Kak...kulit saya ni banyuk parut2 jerawat la..kusam jer nampak,macam2 vitamin dah makan,Vit E lah C lagi,tanyalah...mana farmasi saya x pergi lagi ?

A : Adik tak cukup protein ni

Q : Protein tu apa kak ?

A : Protein tu penting utk pembentukan sel baru & rawat sel2 yang rosak. Sel baru ni perlukan makanan untuk terus sihat. Masa ni, barulah adik makan vitamin2 lain, Vit E, C & B tu semua makanan dia la. Kalau sel tak sihat samalah macam kita...orang sakit..lambak apa pun tak lalu makan kan ?

Q : Ye lah kak, so apa cdgn akak

A : Apa lagi ? Shaklee ESP Soy Protein la dik !Nak cantik,nak kurus, nak apa pun...kasi sel hidup & sihat dulu

Q : OK kak, ESP 10 ! semua org kena try ni 

Hehehe...begitulah kesudahan ceritanya. Ramai yang ingat pengedar2 Shaklee ni saja nak kejar sale.Sikit2 suruh beli ESP. Walhal anda tak tau betapa pentingnya protein tu kan

Ok la... kita jumpa lagi di episod lain.

Labels: ,